onsdag, mars 31, 2010

Halv åtta hos mig

Igår firade vi Beigo som fyllde år i måndags, med en riktigt god trerätters. Det var lite Halv-åtta-hos-mig-känsla när jag dukade bordet med dom fina tallrikarna och la ner lite tid på uppläggningen. Det var nästan som att Helge Skog lurade runt hörnet!

Förrätt; Jättegod soppa på gröna ärtor med en klick creme fraiche och hembakade baguetter som rostats i ugnen med en skvätt olivolja.

Varmrätt; Fyllda kycklingfiléer, hasselbackspotatis och morötter med lite dragon. En krämig sås med smak av citron, och så lite grönt.

Efterrätt; En ljuvlig mörk chokladmousse och en härlig vit chokladmousse tillsammans med lite god frukt. Perfekt avslut på en god middag! Samtliga recept kommer i sinom tid.

1 kommentar:

  1. men åh rebeckaaaa! nu blev jag ju hungrig och jag har ingen mat kvar..! jag måste gå och se om jag kan rota fram nåt gammalt ur skåpen... :D hahah!

    SvaraRadera