måndag, oktober 18, 2010

Hipp hipp hurra för mig idag!

Ja, det är inte varje dag man fyller 21! I lördags blev både jag och Viktor (som egentligen fyller år 30e november, men vi hade kalas för båda ändå!) rejält grattade av hans släkt. Och dom blev rejält mätta efter några rundor vid det välfyllda fikabordet! Och jag fick så mycket beröm att mitt bekräftelsebehov är tillfredsställt för ett helt år framöver! På söndagen åkte jag hem till min fina familj för ännu lite mer uppvaktning, jag och mamma bakade jättegod äppelkaka och slängde ihop en tårta. Det har varit en himla fin helg måste jag säga! Tack alla nära och kära för gratulationer och uppvaktningar!
(Samtliga bilder är från firandet i lördags!)

På fikabordet hittade man bland annat lite äppelkaka, en gudomlig blåbärs- och citroncheesecake, minimuffins med vit eller mörk chokladtryffel, mandelskorpor och chokladrutor med hasselnötter.

Minimuffinsen på tvåvåningsfatet som en gång i tiden varit min gammelfarmors. Är det inte sött så säg!

En gång i tiden ville jag bli konditor, det vill jag inte längre. Men jag skulle ljuga om jag sa att inte gillade att göra tårtor.

Våran (Läs MIN!) underbara Braun multiquick med så många tillbehör att man vill gråta en skvätt! Tack Viktors mamma Eva!

5 kommentarer:

  1. svar: gjorde det ruskigt ont att tatuera eller? :P

    SvaraRadera
  2. alltså... DÖR... LITE... varför är jag inte i östersund? ser ju ut som fikahimlen!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Grattis!!
    Tårtan var hur fin som helst!

    SvaraRadera
  5. Mikaela; Ja det gjorde det! Men det var det värt :)

    Emelie; Haha! Alla som kom in och såg det tyckte nog det också, fotograferade och visste inte riktigt vart dom skulle börja!

    Molly; Tack så hemskt mycket! Det var den där blåbärscheesecaken som var i samma tidning som "coffeecaken" förresten! Den var helt gudomlig! :)

    Erika; Tack! Vad kul att du tyckte det :)

    SvaraRadera