tisdag, november 16, 2010

Smoothie

Igår var ingen vanlig måndag inte! Inte nog med att jag fick reda på att jag klarat biologitentan, på eftermiddagen kom mamma hit! Vi åt jättegod middag på Sammurai och halkade sedan vidare till Storsjöteatern, där Jonas Gardell underhöll oss i nästan två timmar. Han är en så unik och härlig människa, och jag skrattade så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen vissa gånger. Det var en otroligt mysig kväll, tack till min underbara mamma!
Idag däremot var det bara en helt vanlig tisdag. Eftersom jag sov ganska lite inatt kan det ha hänt att jag slumrade till någon, eller några gånger, på fysiken. Och så var jag törstig, och oerhört sugen på en smoothie. Jag och Viktor har blivit alldeles galna i smoothies, det är så enkelt och gott! Det är smidigt om man har skivad eller tärnad frukt i frysen, t.ex banan, mango, ananas. Då kan man när som helst slänga ihop en kall och mättande smoothie!

Ett litet exempel;
Frysta hallon
Banan
Mango
Naturell yoghurt
Lite honung

Lägg i valfri mängd hallon, banan och mango i en mixer, jag brukar lägga i frukt och bär först. Häll på yoghurt och eventuellt lite honung. På med locket och mixa ihop tills det är slätt! Funkar med mixerstav också. Ett perfekt mellan- eller kvällsmål!

2 kommentarer: