söndag, februari 27, 2011

Biff stroganoff

Eftersom att jag dragit runt på en fjantig förkylning som aldrig brutit ut, så har jag inte tränat på två veckor. Men idag fick det vara nog! Jag trotsade det lilla halsont jag hade imorse och gick på ett pass bodybalance. Och det var så himla underbart! Min kropp bara flöt på, gjorde alla rörelser genom automatik och jag var inte ett dugg osmidig, vilket jag trodde jag skulle vara efter två veckors "vila". Bodybalance är, för er som inte vet, en blandning av yoga, tai chi och pilates. Man tränar styrka, smidighet och balans. Det är dom enda passen jag går på, annars är jag bara i gymmet. Om bodybalance finns på ett gym nära dig kan jag verkligen rekommendera det! Något annat jag kan rekommendera är dagens middag, biff stroganoff. Jag hade aldrig ätit det förut, men det var riktigt gott, och lättlagat!

4 personer
ca. 400 gram strimlat nötkött
1 röd lök
Några färska champinjoner
ca. 1 msk dijonsenap
2-3 msk tomatpuré
3-4 dl mjölk
En skvätt grädde
1 köttbuljongtärning
Paprikapulver
Salt, Peppar

Hacka löken och skiva champinjonerna. Stek köttet några minuter i lite olja eller smör, lägg i lök och champinjoner och låt allt stekas tillsammans lite snabbt. Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Tillsätt dijonsenap, tomatpuré, mjölk, grädde och en buljongtärning. Rör om tills allt är blandat och låt puttra på ganska svag värme ganska så länge. Vill man kan man blanda ner lite färsk, eller fryst, persilja mot slutet. Servera med ris och en sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar