söndag, mars 20, 2011

Pickipickis wrap med lövbiff & savoykål

Idag skulle jag få avnjuta ett underbart potatismos till middag, enligt matsedeln. Ett potatismos jag längtat efter hela veckan. Med mycket grädde och parmesan, fluffigt och gott! MEN. Eftersom jag stängde på jobbet, och skulle på ett pass bodybalance bara någon timme senare, så fanns inte tiden helt enkelt. Eftersom jag bor en bit ifrån mitt jobb, och stan för den delen, och det inte går så många bussar på söndagar, så krossades mitt hjärta imorse när jag insåg att jag blir utan mitt underbara mos! Så jag fick värma på en burk av fisksoppan från i torsdags. Men det är inte fy skam det heller, egentligen! Ett annat härligt och bra recept från Pickipicki, är gårdagens snabba och fruktansvärt enkla middag. Något jag varmt rekommenderar när tiden inte riktigt räcker till, eller när man helt enkelt är sugen på något riktigt gott!

Lövbiff
Savoykål
Sesamfrön
Salt, peppar
+ tortillabröd

Strimla lövbiffen och savoykålen. Stek var för sig i lite smör, salta och peppra båda, men rör även ner lite sesamfrön i pannan med lövbiffen. Savoykålen ska bli lite mjuk. Servera i tortillabröd med lite grönsaker och en kall sås, till exempel vitlökssås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar