torsdag, maj 12, 2011

Hallonpannacottapaj

Tidigare i veckan fick jag hem ett blad från arla, där det förutom bra rabattkuponger även fanns jättebra recept! Och jag fastnade på en gång för den här pajen med hallonpannacotta! En riktigt fräsch, lagom söt och fruktansvärt enkel dessert. Med den önskar jag er alla en trevlig helg, jag och Tobbe drar oss nämligen ner till Stockholm i eftermiddag, och blir där tills på söndagkväll. Ha det fint!
Botten
12 digestivekex
75 gram smör
1 tsk kanel

Fyllning
3 gelatinblad
2½ dl vispgrädde
500 gram hallonkesella (En nyhet!)
Hallon till dekoration

Krossa kexen och smält smöret, rör ihop tillsammans med kanel och tryck ut i en form, ca. 24 cm i diameter. Ställ i kylen i ca. 15 minuter. Lägg gelatinbladen i kallt vatten och låt dom ligga i 5 minuter, koka under tiden upp grädden. Krama ur gelatinbladen och rör ner i grädden, låt svalna lite och blanda sedan grädden med hallonkesellan. Häll blandningen i formen och ställ kallt i minst 3 timmar. Garnera sedan med hallon och servera!

6 kommentarer:

  1. jag gjorde den på direkten och den blev jättegod!

    SvaraRadera
  2. Mikaela; Det tycker jag du ska göra! Jättegod och fräsch! :)

    Erika; Härligt! :) Lika enkel som god!

    SvaraRadera
  3. Ohh!ser himlans gott ut! i sommar kommer jag på fika och då vill ja ha en alternativ hallonpannacottapaj. alltså en hallonpannacottapaj utan hallon.. :) man borde ju kunna he i något annat..? :):)

    SvaraRadera
  4. en perfekt kaka för mig som har just en hallonkesella i kylen :)

    ta hand om dig! kram

    SvaraRadera
  5. Lisette; Jag ska nog hitta på något! :P

    Molly; Eller hur! Jag fick en burk rabarberkesella av en kompis, som jag tror skulle passa bra också, kanske med lite kardemumma i botten! :) Detsamma, och trevlig helg på dig! Kram

    SvaraRadera