tisdag, oktober 04, 2011

Kanelbullens dag

Tycker det är lite lustigt egentligen, med alla dom här dagarna som finns. Känns som att det hela tiden kommer upp nya också. Vad sägs om att fira fetaostens dag den 15e oktober, eller kanske chokladbollens dag den 11e maj. Nån måtta får det vara tycker jag! Som den bagare jag innerst inne är, så är jag ju dock lite svag för just kanelbullens dag. Det är ju nåt alldeles underbart med kanelbullar. Den fluffiga degen, den kladdiga fyllningen och inte minst den underbara doften som sprider sig när bullarna gräddas i ugnen. Det känns tungt att inte kunna baka här hemma, speciellt idag! Får se om vi kan smöra in oss hos Camilla och baka lite bullar hemma hos dom. Det återstår att se! Kunde dock inte hålla mig, utan köpte två kanelbullar på konditoriet som ligger nära oss. Riktigt goda måste jag säga!

Egentligen är jag inget större fan av köpta kanelbullar, men dom här var riktigt fluffiga och goda! Fortsatt fin bulldag på er!

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket. Btw, om du kan tänka dig att jobba i hemtjänsten så söker de till sin bemanning. De ringde mig igår och frågade om jag ville!

    SvaraRadera
  2. :) Ahh, okej. Tror tyvärr inte att det är något för mig. Det är nånting med ålderdom och sjukdomar som gör mig lite deprimerad. Jag beundrar dom som jobbar med det och trivs med det, säkert ett väldigt givande jobb :) Dessutom har jag ju min praktik nu och så! Men tack ändå :)

    SvaraRadera
  3. Hette det typ crystal? isf har jag testat det ;)

    SvaraRadera
  4. Ja! Haha, jag är inte direkt förvånad faktiskt :P

    SvaraRadera