lördag, oktober 15, 2011

Sök och du skall finna!

Jag har länge velat ha en enkel sökfunktion här på bloggen, då det kan vara lite svårt att hitta det man är ute efter ibland. Och nu mina vänner, tack vare min underbara karl så kan ni nu enkelt söka efter det ni känner för! Ni skriver till exempel "grädde" i sökfältet under rubriken "Leta i bloggen", så kommer det för tillfället upp hela 8 sidor med recept som innehåller grädde! Och då är det så fiffigt att ni inte bara hittar recept på min blogg som innehåller grädde, utan även dom som jag länkat till under "Smått och gott!"-fliken. "Den här bloggen"-fliken är ju såklart min blogg. Enkelt va? Sätt igång och sök nu!

Vill man se mer av dom här knaskatterna kan man söka på "Erik och Mackan". Andra roliga saker att söka på kan vara "Göteborg" eller kanske "Tobbe". Ett litet tips på tre sökningar som jag älskar!

4 kommentarer:

  1. En sådan sökruta vill jag också ha! Det var Erik och Mackan som ville ha grädde som exepel va? ;) Godingar.

    SvaraRadera
  2. Det var inte så hemskt invecklat egentligen. Det stod nåt om hur man gjorde på blogger, tydligen :) Haha! Precis :P Fortsatt fin helg på dig!

    SvaraRadera
  3. Det finns faktist redan bredvid B som i blogg längst upp till vänster. Jag gjorde som ni innan jag upptäckte det. /Tomas

    SvaraRadera
  4. Ahh.. Jag trodde att den funktionen bara gällde om man är inloggad på blogger, det var ju smidigt! Men det visas ju på ett annat sätt om man har sådär :) Men tack ändå!

    SvaraRadera