söndag, januari 08, 2012

Nytt år, nya loppisfynd!

Verkar som jag tog en liten bloggpaus där. Hela december. Man kan väl säga att jag har mina förklaringar, men vill inte tråka ut er med några ingående detaljer. Men december var fint! Jag var bland annat på glöggträff med några av Göteborgs härliga matbloggare en kväll, innan jag mötte upp Tobbe för bio. Hade fullt upp med både det ena och det andra (Ja, fika med fina vänner räknas som fullt upp!) innan vi tog semester på riktigt den 18e december och tågade upp till Jämtland.

Liten del av julbordet på den övre bilden, och den undre är från strömavbrottet som varade i nästan 1½ dygn. Ganska mysigt ändå!

Vi spenderade ungefär 2 veckor där med våra familjer, mycket julmat, långt strömavbrott (Tack Dagmar!) och en himla massa snö! På nyårsaftons förmiddag hoppade vi på tåget igen och begav oss hemåt. När vi lämnat Stockholm blev Tobbe likblek i ansiktet och insåg att han glömt våra hemnycklar i norr. Därmed var våra tänkta 12-slaget-planer som bortblåsta, då vi planerat att lämna katterna hemma och sedan gå upp till Ramberget. Istället fick vi åka till Majorna och göra oss hemmastadda hos Camilla och Bosse. Så vi gick upp till Masthuggskyrkan lagom till 12-slaget och blickade ut över våran underbara stad. Naturligtvis dog min kamera 23:56, men det är en annan femma.. Fint var det iallafall!

Våran hemnyckel kom med posten i onsdags, till Camilla och Bosse, så då kunde vi äntligen komma hem till vårat lilla kyffe! Sen dess har det inte hänt alldeles för mycket. Igår åkte vi till Mölndal och fyndade på loppisen där, helt klart min favoritloppis i Göteborg! Den är organiserad, fräsch och har ruskigt bra priser!

Lite flower power för en femma är ju svårt att stå emot!

Ä-N-T-L-I-G-E-N säger jag bara. En sockerströare och ett saltkar, inte en dag för sent! 15 kr för båda dessutom!

Radion på den vänstra bilden fyndade vi för 60 kr i Mölndal. Jättefin och bra, så himla mysigt att slå igång radion på morgonen när man ligger och vaknar till liv! Skrivbordet på den högra bilden hittade vi på Blocket och fick hitkört i torsdagsmorse. Älskar det! Ska bara fixa en annan stol, eftersom denna bara är lånad, samt en lampa.

Det här inlägget blev bra mycket längre än vad det var tänkt, men det är ett inlägg. En uppdatering! Ett steg på vägen mot en bättring på den fronten, förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar