tisdag, februari 21, 2012

Smoothie med havre och björnbär

Jag är ingen vidare lunchmänniska, det går lite i perioder skulle jag nog säga. Har vi inga rester hemma som lätt går att värma på (man får ju ha i åtanke att ingen mikro finns i detta hushåll) så orkar jag oftast inte göra något mer avancerat än en macka. Det är väl ganska dumt egentligen, med tanke på att jag för det mesta bara äter en ägg-knäckemacka med kaviar och dricker en kopp te till frukost. Otroligt nog klarar jag mig på det ett väldigt bra tag, men känner ändå att en lunch varje dag vore på sin plats. Jag vet inte om alla anser att en smoothie är en fullvärdig "lunch", men för mig var det alldeles utmärkt igår! Jättegod och mättande blev den, med syrliga björnbär och en näve fiberhavregryn. Tycker man att smoothie inte alls går att sörpla till lunch, så funkar den ju utmärkt att mixa ihop till frukost, mellanmål eller kvällsfika också!

Efter att ha läst detta får ni inte tro att jag inte äter så nämnvärt mycket alls. För det är väldigt fel! Jag må vara 153 cm lång och väga 50 kg. Men som jag äter. Det lilla jag äter den första delen av dagen vägs helt klart upp av mitt middagsintag. Speciellt om det är pasta av något slag. LCHF kan slänga sig i väggen. Pasta, bröd och potatis är ungefär det bästa jag vet! Jag har gått och suktat pasta carbonara i flera dagar nu, det är helt klart en av mina grövsta cravings. Jag älskar mat, är ingen vidare lunchmänniska bara!
1 stort glas smoothie
1 banan
1-2 dl naturell yoghurt
1 näve björnbär, frysta
½ dl fiberhavregryn
1 msk flytande honung

Lägg allt i en tillbringare eller liknande, mixa med stavmixer. Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar