lördag, april 28, 2012

Skansen kronan

På väg till jobbet imorse skulle jag ta sats för att börja springa mot vagnen, men istället för att graciöst skutta iväg blev det ett väldigt hårt och platt fall rätt ner i asfalten. Foten jag skulle börja springa med fastnade i en stenkant och slutade med både uppskrapade händer och onda knän, otroligt nog hela kläder däremot! (Tack till dom förbipasserande tjejerna som var gulliga och frågade om jag var okej, det finns hopp för mänskligheten!) Trots det hårda fallet var jag snabbt uppe på fötter och linkade mot vagnen. Har fortfarande rätt ont i knäna men hoppas att det är bättre imorgon.

Tanken var att vi efter jobbet skulle åka till Slottsskogen och fika, men då vädret inte var mycket att hänga i granen blev det en mindre utflykt. Eftersom jag jobbar i Haga så var Skansens krona nära och bra! Så vi travade uppför "domedagstrappan" och tittade ut över staden en stund.
 





























Sen gick vi ner och igenom Haga mot Järntorget för att fota körsbärsträden och sen åka hemåt. Imorgon hoppas vi att solen värmer så vi kan spendera hela dagen i Slottis!

9 kommentarer:

  1. Men aj aj... Inte så ofta man ramlar och slår sig såhär i vuxen ålder, så man blir ju så jäkla förvånad när det väl händer..!
    Har du fått jobb?! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur! Var lite smått skakis och chockad när jag hoppade på vagnen. Självklart var jag tvungen att stå på darriga (och onda) ben hela vägen in till stan också.

      Ja! Har inte velat gå ut med det så mycket än då det varje gång verkat som att jag fått jobb och jag skrivit något om det eller så, så har det inte blivit nånting. Så jag har varit lite skeptisk till jobb jag sökt och så. Men nu känns det bra :) Jobbat i ca. 2 veckor på en ögonklinik där jag är sekreterarassistent eller vad man ska säga. Det är kul och nytt! Får dock ruskigt låg lön nu tills jag är självgående, men den ska förhandlas upp i sinom tid :)

      Radera
  2. söta bilder, åh vad man saknar göteborg - blir grymt sugen på att åka dit! du verkar trivas bra där också? :) ha det fint kram nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Älskar Göteborg, är så himla glad att vi tog vårat pick och pack och flyttade hit :) Trivs hur bra som helst! På tal om flytt har ju ni också gjort det, roligt! Trivs ni bra i Härnösand? Du och ni med! Kram

      Radera