fredag, juni 01, 2012

Lite fina helgtips!

Eftersom jag varit lite frånvarande i en vecka nu så tänkte jag försöka gottgöra det med lite käcka tips inför helgen. Här i Göteborg är det ju både Summerburst och HBTQ-festival, prideparad och andra happenings. Så det är ingen risk att man blir "göralös", som man säger uppe i Norrland (fast där säger man mer "gööralööuus"). Men äta bör man annars dör man, oavsett hur mycket roligt man sysselsätter sig med!
 Man kan gå på loppis av olika slag!
 .. och fynda en tjusig picknickväska för en tjuga!
 Man kan laga gnocchi som man vänder runt i pesto tillsammans med mozzarella och tomater. Inte dumt alls!
 Har ni inte provat nässel och zucchinipeston än tycker jag att ni ska göra det och servera den med pasta eller kanske till lax. Eller som en grönsaksdipp, till salladen eller på utflyktssmörgåsen tillsammans med tjocka tomatskivor och mozzarella. Lite som man vill det där, den är banne mig god till det mesta den där "peston"!
 Jag ska äntligen sila av min första omgång syrénsaft för i år, som jag längtat! Tänkte koka ihop en ny omgång redan imorgon, och har du inte gjort det redan/förut, så tycker jag att du också kan göra det!

2 kommentarer:

  1. Syrensaft har jag varken smakat eller kokt. Smakar det inte väldigt parfymerat?! Kanske inte för sent ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tycker inte att det är parfymerat. Tillsammans med citron eller lime blir det en alldeles fantastiskt god törstsläckare! Helt klart en av mina favoriter i saftväg :)

      Radera